piektdiena, 2011. gada 2. decembris

Tequila

Skriešana un alkohols laikam nav savienojami jēdzieni.

Izņemot gadījumus, kad skriešana pa kādu pilsētu, ko sauc Tequila - ir skriešana. Tā ari ir. Jau trešo reizi pabiju Meksikas pilsetā Tequila, kas ir dzimtene ikoniskajai meksikāņu pērlei, nacionālajam lepnumam, alkoholiskajam dzērienam - tequila (tekila).

Dažādos avotos minētais dzēriens tequila radās pilsētā ar identisku nosaukumu, bet informācija kas to pirmais izgudroja - ir ļoti strīdīga.

Tātad reālie fakti:

1) tequila kā dzēriens, ko taisa no zilās agaves saknes



Meksikā eksitē kopš nezināmiem laikiem. Acteku indiāņi ar to apreibinājās jau sen. Man bija tas gods noprovēt pie Oaxaca pilsētas (Meksikas dienvidi) vienā riktīgā indiāņu ciematā iedzeltenu dzērienu (latviski to sauc par - "razļivons" ;-) ko man ielēja Coca Cola pudelē no 20 litru plastamasas pudeles. Teikšu godīgi - pilnīga kandža, un pie tam vēl slikta. Otrā rītā galva sāpēja, kā nekad.

2) Tequila ir reāla pilsēta. Tajā atrodas divas lielas rūpnīcas:

- Sauza
- Jose Cuervo

3) abi ražo īstu tequilu - tas ir no 100% zilās agaves saknes, bet pēc dažādiem avotiem, pirmais kas izdomāja šo nosaukumu ir abi :-) Jose Cuervo ap 1795 gadu un Sauza ģimene 1884 gadā. Kurš bija pirmais - kā jau Meksikā nav skaidrs. Cipari un datumi, un laiks - te neko nenozīmē. Jebkurā rūpnīcā jums apgalvos ka viņi bija pirmie. Vārdu sakot - lai ir kā ir.

4) nevaru apgalvot 100%, bet tequilas eksports uz ārvalstīm ir ap 2-5% no kopējā saražotā apjoma. Tas nozīmē, ka tequila, ko var nopirkt Rīgā - nav stāvējusi ne tuvu zilajai agavei. Tā ir labākajā gadījumā agaves garšas ekstrakta atdarinājums. Neesmu Rīgā redzējis "made from 100% blue agave" tequilu.

Lai arī kā būtu, man šajā pilsētā labāk patīk Jose Cuervo rūpnica, jo tā pieder joprojām meksikāņu pēcteču ģimenei un viņi organizē interesantu ekskursiju, kuras laikā beidzot paliek skaidrs, kas tad īsti ir tequila.

Bet kāds tam sakars ar skriešanu ?

Nekāds ! :-)

Kopš man ir Garmin GPS aparāts, kas uzņem maršrutus, es kolekcionēju skrējienus dažādās pasaules malās. Tas varbūt nav tik interesanti kā krāt markas vai vecas monētas. Bet skrējēji mani sapratīs. Es krāju sajūtas.

Tequila pilsēta smaržo pēc grauzdētas agaves saknes - visu laiku.

Teikšu godīgi tequila nav mans mīļākais dzēriens, bet Margaritas kokteiļos, tai nav ne vainas. Nu tad pēc 6 Margaritām no rīta devos iekolekcionēt vēl vienu maršrutu:

http://connect.garmin.com/activity/132150409

3 komentāri:

  1. Ir! Ir 100% tequila arī Latvijā! Correlejo (garā, zilā pudelē).

    AtbildētDzēst
  2. Puriņ, met malā, tā mēs Paulu olimpiādei neuztrennēsim, bitīt matos:)! M

    AtbildētDzēst
  3. Māri: Viss būs kārtībā - kad viņai tā olimpiāde ? Es būšu Rīgā no 10. janvāra uz mēnesi. Uzraksti man email.

    AtbildētDzēst